InfoNu.nl > Hobby en Overige > Fotografie > Doe eens iets anders met foto's en afbeeldingen

Doe eens iets anders met foto's en afbeeldingen

Als je de kennis hebt kun je met fotobewerkingsprogramma's hele leuke dingen doen met je foto's en afbeeldingen. Voor diegene die niet de kennis hebben om hun foto's zelf tot wat leuks te bewerken of gewoon gemakkelijk willen doen zijn er diverse websites waar je online van je foto's iets totaal anders maakt. Zoals bijvoorbeeld de voorkant van een tijdschrift, avatars, of gewoon een leuk persoonlijk tintje. Hieronder staan een aantal van zulke sites.

MagMyPic

Zet jezelf op de voorkant van een bekend amerikaans tijdschrift zoals national geografics, motormania, rolling stone of één van de andere tijdschriften. Het gaat als volgt, ga hier naar de site en upload je foto of afbeelding. De site verwerkt even je foto en je hebt nu de keuze tussen de voorkanten die er van jouw foto gemaakt zijn. Klik op het tijdschrift dat je wilt gebruiken en kies in het volgende scherm of je een klein of groot formaat tijdschrift wilt. Je kunt je voorkant nu kopiëren met je rechtermuisknop of rechts één van de vele invoegmogelijkheden gebruiken. Er is ook de mogelijkheid om de html-code te kopiëren zodat je je cover op je website kunt zetten als je dat wilt.

Gizmoz

Gizmoz is een leuke site waar je van je foto een leuke sprekende en bewegende 3D animatie kunt maken, maar je kunt je foto ook laten verwerken in een maf filmpje. Het leukste is de mogelijkheid om zogenoemde gizmoz te maken. Je kunt je hier gratis registreren. Upload een foto van jezelf waarin je recht in de camera kijkt, kies daarna je 3D animatie uiterlijk. Er is links ernaast een keuze menu waar je kunt kiezen uit nog veel meer mogelijkheden. Als je je animatie hebt gekozen wordt daarvan je gizmo gemaakt. Klik op "Save" om em te bewaren of kies een nieuwe afbeelding en begin opnieuw. Wil je zelf ook zo'n animatie maken, de gizmoz site vind je hier.

Virtuele personen of dieren maken met voki

Met voki kun je een eigen virtuele persoon maken of bijvoorbeeld je huisdier. Personaliseer je virtuele persoon met kleding, zonnebrillen, haar, oogkleur, enz. Als je naar www.voki.com gaat en daar boven op "create" klikt kun je beginnen met je eigen virtuele figuur. Je moet je hier wel registreren wil je gebruik kunnen maken van de extra toepassingen voor je personen.

Pimp je foto's

Bewerk je foto's tot geinige creaties. Geef iemand extra dikke lippen, een hoed of ezelsoren. Of doe zo gek als je wilt met één van de vele andere keuzes. Ga naar www.pikipimp.com, upload je foto en bewerk je foto's door rechts uit het schermje dingen te pakken die je op je foto wilt hebben. Zet er eventueel nog een leuke tekst bij of wat glitters. Plak ze daar waar je ze hebben wilt totdat je het genoeg vindt en klik dan op "save and print".

Avatars maken van je foto's

Een hele leuke site om van je foto's avatars te maken is pikifx. Op deze site kun je een foto uploaden en deze vervolgens bewerken tot avatar. Ze hebben een flink assortiment aan randjes, kleurmogelijkheden en je kunt je eigen teksten erop zetten zoals bijvoorbeeld je gebruikersnaam. Ga naar www.pikifx.com om te beginnen met het maken van je eigen avatars. Je kunt de afbeelding vervolgens opslaan of laten mailen naar je emailadres.

Foto's verkleinen

Als je snel je foto's wilt verkleinen omdat de pixelgrote te groot is, dan is er een handige site waar je dat meteen online kunt doen. Klik hier voor de site van fotoverkleinen.nl, van daaruit kun je ook eens op hun dochterpagina's kijken. Ze hebben een foto-tool om je foto's te bewerken, een zip-tool om gemakkelijk je foto's per zip te versturen en een dochtersite waar je van je foto's echte kaarten kunt laten maken om te versturen.

Picasa

Als je een vaste google gebruiker bent is er een handig google-pack te downloaden waarmee je gemakkelijk al je foto's kunt sorteren, mailen en afdrukken maar ze ook gemakkelijk kunt bewerken tot kleine kunstwerken. Dit google-pack heet Picasa en is op http://picasa.google.nl/ te downloaden. Ben nooit meer foto's kwijt met de foto organiser van google.
© 2008 - 2014 Msmedia, gepubliceerd in Fotografie (Hobby en Overige) op . Het auteursrecht van dit artikel ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden.
Gerelateerde artikelen
Bronnen en referenties
  • Pikipimp voki gizmoz magmypic pikifx google/Picasa

Reageer op het artikel "Doe eens iets anders met foto's en afbeeldingen"

Infoteur: Msmedia
Rubriek: Hobby en Overige
Subrubriek: Fotografie
Schrijf mee!