InfoNu.nl > Hobby en Overige > Diversen > Harry Potter: activiteiten en belevenissen

Harry Potter: activiteiten en belevenissen

Harry Potter: activiteiten en belevenissen Harry Potter is een franchise waar iedereen wel van heeft gehoord dankzij de boeken en films. Daarnaast zijn er nog allerlei andere activiteiten ontstaan zoals een toneelstuk, pretpark en expositie. Maar de tovenaarswereld is zo groot geworden dat een Harry Potterfan al gauw het overzicht verliest over de vele magische mogelijkheden. Moeite met kiezen? Bekijk dan rustig het ruime aanbod aan activiteiten voor een magische belevenis.

Leuke Harry Potterbelevenissen en -activiteiten

Allerlei activiteiten en informatie over Harry Potter:

Jubileum 20 jaar

Maandag 26 juni 2017 is een dag die bijzonder is voor elke Harry Potterfan want dit is de dag waarop 20 jaar geleden het allereerste boek werd gepubliceerd, namelijk Harry Potter and the Philosopher's Stone (Harry Potter en de steen der wijzen). Wat allemaal begon met één boek is uitgegroeid naar o.a. een serie van 7 boeken, 8 films, een toneelstuk, pretpark en diverse informatieve extra boeken. De schrijfster van de serie, J.K Rowling, is anno 2017 de best verdienende auteur ter wereld.

Jubileumeditie

De uitgeverij van de Harry Potterboeken Bloomsbury heeft speciaal voor het twintigjarig jubileum in 2017 een nieuwe editie op de markt gebracht van het allereerste Harry Potterboek. Je kunt kiezen voor je favoriete afdeling daar de boeken zijn uitgebracht in het groen van Zwadderich, Rood van Griffoendor, blauw van Ravenklauw en geel van Huffelpuf. Zowel in paperback als in hardcover verkrijgbaar, geschreven in het Engels. Het is een zeer mooie aanvulling op elke Harry Potterverzameling en uitgebracht in gelimiteerde opgave. Wees er dus snel bij.

Filmreeks Fantastic Beasts and Where to Find Them

Het begon allemaal met een klein schoolboekje met de gelijknamige titel waarin een groot scala aan fabeldieren werden voorgesteld. In 2016 werd het eerste filmdeel uitgebracht in de bioscoop, recensies zijn lovend en fans zijn massaal gaan kijken. Dankzij het succes is besloten een filmreeks te maken van maar liefst vijf films die vanaf 2017 worden opgenomen.

Toneelstuk The Cursed Child

'The Cursed Child' is een populair toneelstuk in Londen over hoe het Harry Potter is vergaan na het einde van boek zeven. De focus van het toneelstuk ligt op de zoon van Harry: Albus Potter. We maken kennis met enkele intrigerende personages die zorgen voor een geheel nieuwe wending in het verhaal. Beleef de magie opnieuw dankzij dit toneelstuk. Is Londen te ver weg? Niet getreurd! Want het script van dit toneelstuk is in de zomer van 2016 verschenen in boekvorm.

Pottermore en de boekenclub

Alle boeken gelezen en wil je graag nog meer weten over de tovenaarswereld? Maak dan een account aan op www.pottermore.com de officiële website van J.K. Rowling en er gaat een wereld aan extra informatie open over de tovenaarswereld. Alles wat je ooit hebt willen weten is daar te vinden. Achtergrondinformatie over personages, magische plekken, fabeldieren en nog veel meer. Daarnaast is er een officieel Facebook-, Twitter- en Instagramaccount waar je de verschillende onderwerpen kunt bespreken met andere fans.

De boekenclub

Nieuwe lezers kunnen nog gemakkelijker beginnen met het lezen van de boeken, daar de schrijfster een boekenclub is gestart op 26 juni 2017. De bedoeling is het met fans van over de hele wereld lezen en bespreken van de Harry Potterboeken. Daarbij is er de mogelijkheid vragen te stellen over de boeken op het officiële Twitteraccount: WWBookclub.

Een dagje weg: Studio Tour, The Wizarding World en Harry Potter Expo

Zin in een dagje uit? Dan is er de mogelijkheid om de Studio Tour in Londen te bezoeken waar alle filmsets te bewonderen zijn. Of om in Amerika of Japan het pretpark 'The Wizarding World of Harry Potter' te bezoeken. Is dit iets te ver weg dan kun je tot 2 september 2017 naar 'The Harry Potter Expo' komen kijken, dit is een rondreizende expositie met verschillende attributen en kostuums uit de films. De expositie is voor het eerst te bewonderen in Nederland en reist na 2 september 2017 verder naar andere landen.

Verzamelen

De verzamelaar kan zijn hart ophalen, er zijn vele artikelen uitgebracht in de 20 jaar die met Harry Potter te maken hebben. Elk jaar verschijnen er ook verschillende nieuwe objecten om ieders verzameling uit te breiden. De kwaliteit en prijs wisselen per merk, voorzichtigheid is dus geboden bij de goedkopere merken. Een zeer bekend merk namelijk 'Noble Collection', maakt replica's gebaseerd op de Harry Potter films van zeer hoge kwaliteit. Dit is zeker niet goedkoop maar wel een aanwinst voor elke verzameling. Er zijn inmiddels verschillende websites waar van alles te koop is en enkele winkelpanden. Leuk om te bezoeken en tegelijkertijd een mooi souvenir aan te schaffen is het winkeltje op King's Cross station waar in de boeken de zweinsteinexpres op 1 september vertrekt naar Zweinstein.

De echte magie

Of je de magie nu beleeft door middel van de boeken, de films, verzamelen of een andere manier, iedereen is welkom binnen de tovenaarswereld. En zoals J.K. Rowling zo mooi zei bij het verschijnen van de allerlaatste Harry Potterfilm: "Hogwarts will always be there to welcome you home" ("Zweinstein zal er altijd zijn om je te verwelkomen"), zal deze franchise er altijd zijn zolang je er nog naar terug wil keren.
© 2017 Reneemonty, het auteursrecht van dit artikel ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden.
Gerelateerde artikelen
Fabeldieren en Waar Ze Te Vinden, (film)trilogieFabeldieren en Waar Ze Te Vinden, (film)trilogieDavid Yates, bekend als regisseur en filmmaker van diverse Harry Potter-films, maakt in 2014 bekend dat er een nieuwe tr…
Engelse kinderboekenschrijvers; J.K. RowlingDe boeken en films over Harry Potter zijn wereldwijd bekend. Schrijfster J.K. Rowling heeft zeven delen van de Harry Pot…
Joanne Kathleen RowlingJoanne Kathleen Rowling werd geboren op 31 juli 1965 en groeide op in Chepstow in Engeland. Ze werd bekend als de schrij…
Biografie: Harry PotterBiografie: Harry PotterHarry James Potter is het wereldbekende fictieve personage dat de hoofdrol speelt in de serie die zijn naam draagt: Harr…
Harry Potter en de Relieken des DoodsHarry Potter en de Relieken des Doods (Harry Potter and the Deathly Hallows) is het zevende en waarschijnlijk het laatst…
Bronnen en referenties
  • Inleidingsfoto: Pen Ash / Pixabay
  • - www.pottermore.com
  • - http://harrypotter.wikia.com/wiki/Fantastic_Beasts_(film_series)
  • - https://site.universalorlando.com/wwohp/
  • - http://harrypotterexpo.nl/
  • - https://twitter.com/wwbookclub
  • - http://www.nu.nl/boek/1773142/potter-schrijfster-rowling-best-betaalde-auteur.html
  • - http://www.harrypotter.bloomsbury.com/uk/

Reageer op het artikel "Harry Potter: activiteiten en belevenissen"

Infoteur: Reneemonty
Gepubliceerd: 29-06-2017
Rubriek: Hobby en Overige
Subrubriek: Diversen
Schrijf mee!