InfoNu.nl > Hobby en Overige > Diversen > Wish-app en wish.com

Wish-app en wish.com

Wish-app en wish.com Veel mensen hebben de app Wish op hun telefoon staan of kijken wel eens op de site van Wish. Bij Wish kun je ontzettend goedkope kleding, schoenen, gadgets en andere spullen kopen en laten verzenden naar je huis. Doordat het zo goedkoop is, durven veel mensen het niet aan en rijst vaak de vraag op of Wish wel betrouwbaar is.

Wat is Wish?

Wish is een website en een app waar je kleding, schoenen, accessoires, gadgets en nog veel meer kunt bestellen en bij je thuis kunt laten bezorgen. Alle producten op Wish hebben hele lage prijzen. Je kunt aanklikken welke dingen je leuk vindt, en daar krijg je dan zo veel mogelijk van te zien. De eerste keer dat je de app opent, krijg je van alles te zien, maar naarmate je vaker kijkt en dingen hebt aangeklikt die je leuk vindt, zal je zien dat er steeds meer dingen van je smaak staan. Ook kun je voor jezelf een verlanglijstje samenstellen met dingen die je nog wil kopen of die je later nog wil bekijken. Bij ieder product kun je ook weer op 'gerelateerd' klikken om meer van het zelfde soort product te zien. Dit is vooral erg handig als je iets specifieks zoekt. Ben je bijvoorbeeld op zoek naar een jurkje, klik dan een jurkje aan en klik daarna boven in het scherm op 'gerelateerd'. Je krijgt dan een hele pagina vol jurkjes te zien. Wish is zelf geen winkel, maar verzamelt honderden winkels en webshops op één plek voor een zo uitgebreid mogelijk aanbod.

Wat kun je bestellen bij Wish?

Bij Wish kun je zoveel bestellen dat het niet mogelijk is om hier een volledig overzicht van te maken. Een groot aantal voorbeelden van de te bestellen producten: kleding, schoenen, sieraden, piercings, make-up, ondergoed, sokken, huishoudartikelen, telefoonhoesjes, telefoonaccessoires, gereedschap, beautyproducten, babyproducten, nagelproducten, decoratie, tassen, crèmes, elektronica en nog veel meer.

Hoe werkt het?

Je maakt een account aan op de site, hierna kun je inloggen op de site of op de app die je download op je telefoon of tablet. Als je iets ziet wat je leuk vindt, kun je dit op je wishlist zetten door op een hartje te klikken onder het product. De app of de site bewaart dit product dan voor een later moment. Je kunt producten ook meteen bestellen zonder deze op je wishlist te zetten. Als je iets wil bestellen, kun je dit betalen via creditcard, ideal of een Wish-tegoedbon. Je betaalt per product verzendkosten omdat alle producten vanuit andere winkels komen. Al je producten worden dus ook apart geleverd, je krijgt niet één pakket. Meestal zijn de verzendkosten één of twee euro, soms iets meer. Alle producten komen uit het buitenland, het grootste gedeelte uit China, daardoor is de levertijd al gauw twee weken. De geschatte levertijd staat altijd aangegeven bij het product. Als je een product hebt besteld en dit is verstuurd, kun je volgen waar je pakketje vanaf dat moment is.

Bij ieder product staan beoordelingen van andere klanten over de maat en kwaliteit van het product. Ook staat er vaak een maattabel, omdat vooral maten uit China vaak een stuk kleiner uitvallen dan de Nederlandse maten.

Is het betrouwbaar?

Omdat alle producten uit het buitenland komen en niet van bekende winkels, zetten veel mensen vraagtekens bij de betrouwbaarheid van Wish. Het antwoord op de vraag of Wish betrouwbaar is, is over het algemeen: ja. Als je goed kijkt naar ervaringen van andere gebruikers met een product en naar de maattabel, kan het haast niet mis gaan. Als er toch iets mis gaat, heeft Wish een overzichtelijke klantenservice waar je problemen kunt melden en vragen kunt stellen. Als je een vraag stelt, krijg je altijd heel snel antwoord, meestal zelfs binnen een uur. Het duurt door de afstand natuurlijk wel lang voordat je je bestelde producten binnen krijgt, maar dit is vooraf aangegeven. De prijzen van de producten zijn ontzettend laag, ook hier moet je natuurlijk rekening mee houden als je wat bestelt.
© 2015 - 2017 Loes_e, het auteursrecht van dit artikel ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden.
Gerelateerde artikelen
Goedkope producten importeren uit ChinaGoedkope producten importeren uit ChinaOpzoek naar goedkope producten uit China? In dit artikel vindt u hoe simpel het is om hele goedkope producten vanuit Chi…
Online kleding kopen, waar op letten?Tegenwoordig kun je het zo gek niet bedenken of je kunt het op internet kopen. Kleding is een van de meest verkochte pro…
Tips voor veilig kleding kopen op ebayEBay is een online handelsplaats. Er wordt van alles gekocht en verkocht. Van make-up tot auto's. Maar niet iedereen die…
Primark - Goedkope jonge modeDe Primark is een winkelketen afkomstig uit Ierland. De winkelketen is razendsnel gegroeid met inmiddels 196 vestigingen…
Verschillende fijne wolsoorten gebruikt in kledingZodra het koud is, groeit de behoefte aan warme, wollen kleding. Fijne wolsoorten in kleding voelen zacht aan en vallen…

Reageer op het artikel "Wish-app en wish.com"

Reacties

Christel, 24-02-2017 20:03 #149
Had ook transactie via ideal 5 dagen geleden, die was geweigerd volgens hun (€65,50) in hun systeem, bestelling stond nog in de bestellijst, maar wel idealbevestiging gehad van afschrijving. Mijn bank gebeld, konden niks doen voor mij. Na 7 mailtjes heen en weer te sturen naar wish vandaag mijn geld terug gestort gekregen :). Eerdere betalingen gingen ook altijd goed en bestellingen kwamen ook altijd aan. Dus verder ben ik tevreden over de app. Maar je moet gewoon blijven mailen zodat je je geld terug krijgt!

Julia, 23-02-2017 16:28 #148
Ik heb twee artikelen gekocht van €10,85 samen, dat is dus ook van mijn rekening gehaald. Maar toen ik in m'n winkelwagentje keek zaten ze er nog in ik dacht oow dat maakt niet zo veel uit dus heb ze eruit verwijderd maar toen ik in mijn bestelgeschiedenis keek stonden ze er niet tussen! Ik ben bang dat ik wel heb betaald maar niks binnen krijg. Ik heb ook heel veel berichtjes gestuurd alleen krijg ik de hele tijd een zelfde antwoord waar ik niks aan heb over een nummer ofzoiets wat moet worden geüpdate. Kan iemand mij helpen?

Margreet Faro, 21-02-2017 22:01 #147
Ik heb nu al twee keer een bestelling gedaan, is betaald. Krijg geen bevestigingsmail en staat ook niet in mijn bestellijst. Hoe krijg ik mijn geld terug?

Diny, 17-02-2017 22:02 #146
Heb op 27 januari bestelling geplaatst van een blouse. Betaald en bevestiging gekregen. Wordt geleverd! Verder geprobeerd contact te zoeken met Wish. Is me niet gelukt. Wat ik ook probeerde. Geld teruggave ook niet gelukt. Kom niet verder.

Danny Boot, 16-02-2017 21:30 #145
Hallo,

Ik heb een bestelling gedaan via de wish app, hierna heb ik betaald en is van mijn rekening afgeschreven. Maar ik heb geen bevestiging mail, ook staat de bestelling niet in mijn bestellingen bij wish.

Mvg Danny Boot

Tiffany, 13-02-2017 17:51 #144
Wat kost het om iets terug te sturen bij wish?

Wendy, 13-02-2017 14:30 #143
Ik heb eerder een bericht gestuurd nr #141 7-02-2017 ik wilde even melden dat als er een transactie via ideal niet goed gaat, je binnen 5 dagen je geld weer terug gestort krijgt. Heb ik ook gekregen.

Sophie, 08-02-2017 21:58 #142
Ook ik heb nu een probleem met WISH. BIj het bestellen van diversen producten (t.w.v. €100) is er in het betaalproces iets mis gegaan. De transactie via iDeal is het gedrag wėl afgeschreven van mijn betaalrekening, maar is de bestelling niet geplaatst. In het artikel hierboven wordt lovend over de helpdesk /klantenservice gesproken. Ik beweer het tegendeel. De reacties die je krijgt op je mailbericht lijken gegenereerd door een vertaalcomputer die standaard mailantwoorden geven. Zelfs als ik mijn geld terug vraag in het Engels, wordt niet adequaat geregeerd en moet ik het doen met een standaard bericht die ik al eerder ontving. Wish gaat uit van een betaling met een creditcard en lijkt iDeal betalingen niet te kennen, maar accepteerde wel de transactie. Met een creditcard ben je beschermt tegen oplichting, malafide webwinkels, diefstal of als je bestelling in het niets verdwijnt. Deze aankoop bescherming geldt niet voor iDeal. Grote kans dat ik naar mijn centen kan fluiten! In het artikel hierboven. Wordt over het algemeen WISH positief beoordeelt. Ja, klopt! MITS JE EEN GESCHIL MET WISH HEBT EN JE GELD TERUG WILT! Mijn advies is: blijf weg van webwinkels als deze. En als je dan tóch je koopdrang niet kan beteugelen, doe dan alleen bestellingen van kleine bedragen. Ik wens alle benadeelde mensen veel succes.

Wendy, 07-02-2017 21:27 #141
Ik heb het zelfde probleem wel betaald maar geen bestelling. Nu heb ik het via mijn laptop gedaan en daar stond een heel ander bedrag voor het zelfde artikel. Dus daar besteld en toen lukte het wel. Denkt dus dat er iets mis is met de app. Nou maar hopen dat ik van die andere 2 keer dat het fout ging mijn geld terug krijg.

Fleur, 03-02-2017 15:44 #140
Zeker geen oplichting! Maandag besteld is niet goed gegaan, zie eerder bericht. Dag erna opnieuw besteld. Ging wel goed. En andere geld net terug gestort! Goed geholpen ook door de klantenservice!

Ingrid, 31-01-2017 19:48 #139
Hoi bij mij al drie keer gehad dat het betaald is maar in winkelmand blijft staan. Ik heb het geld wel vanzelf terug gekregen. Maar ik weet niet hoe ik opnieuw moet bestellen want het blijft nu fout gaan. Daarvoor al vier keer goed besteld met nooit problemen.

Fleur, 31-01-2017 16:33 #138
Jolanda,
Zojuist heb ik ook besteld bij Wish, bij mij is het zelfde gebeurd. Ik heb nu contact met mijn bank en die geven aan dat zij ideal niet terug kunnen boeken. Ik geloof inderdaad ook niet dat dit oplichting is want overal wordt reclame van ze gemaakt. Heb zojuist ook een mail naar wish gestuurd. Maar hoe is dit bij jou gegaan? Mijn bank geeft aan dat het misschien nog verwerkt moet worden en dat ik even 10 dagen moet wachten. Wat moet ik anders doen als ik ook dan nog geen reactie heb van wish…?

Brenda, 28-01-2017 11:53 #137
Mijn bestelling bleef in de winkelwagen liggen terwijl ik betaald had met ideal. Het is me gelukt contact te krijgen met Wish Customer Support Team. Nadat ik betalingsbewijs heb verzonden raden ze mij aan contact met de bank op te nemen om het terug te laten storten. De transactie is geweigerd maar er is daarvoor geen reden opgegeven.

Voor degene die nog contact met Wish zoeken:
https://contextlogic.zendesk.com/hc/en-us/requests/new
Je kunt het gewoon in het Nederlands schrijven. Je krijgt antwoord in (vertaald) Nederlands.

Zodra ik mijn geld terug heb verwijder ik mijn account. Bestellen bij aliexpress is altijd zonder problemen gegaan.

Jolanda, 27-01-2017 17:15 #136
Als je via iDEAL wil betalen moet je je instellingen veranderen. Verder netjes geld terug als het niet goed is. Zeker geen oplichting, ook nette helpdesk zelfde dag antwoord.

D., 26-01-2017 21:37 #135
Ook reeds 2 maal meegemaakt dat geld wel afgeschreven was maar spullen nog in winkelmand zaten. Tot nu toe beide malen geld retour geboekt zonder contact. Opnieuw besteld en toen liep alles door en levering volgt. Bij vraag van wish of goederen al geleverd zijn nemen ze direct actie en versturen opnieuw.

Jaap Prins, 26-01-2017 17:45 #134
Waarom kunnen de mensen die iets willen kopen niet met ideal betalen? Daar zitten heel veel mensen nog op te wachten vandaar mijn reactie.

Paula, 25-01-2017 18:52 #133
Ook een bestelling gedaan bij Wish van 70,00, wel betaald via Ideal en er is wel een afschrijving gedaan. Hierbij staat er niks in mijn bestelgeschiedenis en staat alles nog in mijn winkelwagentje. Hoe kan ik contact opnemen met Wish? Hebben meerdere mensen dit gehad? Zo ja, hoe hebben jullie dit opgelost?

Rene, 24-01-2017 20:53 #132
Bestelling gedaan en betaald via ideal op 18 januari 2017. Het geld is afgeschreven maar er is geen bestelgeschiedenis. De producten staan nog wel in de winkelwagen. Diverse malen contact gehad met Wish via de e-mail. Een printscreen van de bank gestuurd en Wish zegt nu dat ik de order heb geannuleerd. Maar dat klopt niet en het geld is afgeschreven. Het contact met Wish verloopt zeer moeizaam en ik krijg steeds het antwoord dat ik contact moet opnemen. Jammer genoeg niet eerder deze ervaringen gelezen want dit probleem komt wel erg vaak voor.

Joost, 24-01-2017 15:30 #131
Bestel hier geen dure producten. Wish geeft geen enkele garantie! Ook de leveranciers van Wish geven geen reactie.

Michelle, 23-01-2017 16:17 #130
Waar kan ik de klantenservice bereiken? Ik kan nergens een nummer vinden. Geld afgeschreven maar geen bestelgeschiedenis

Jeannette, 21-01-2017 01:47 #129
Ik ben blij dat ik eerst de reacties heb gelezen. Onbetrouwbaar dus. Wat een slechte webwinkel zeg. Triest dat veel mensen hun geld kwijt zijn en niets meer horen. Snap ook niet dat er op google staat dat je hier veilig kan bestellen.

Barbara van Dalen, 18-01-2017 07:11 #128
Kan niet meer via ideal betalen. Alleen via PayPal en dat heb ik niet. Betaalde altijd wish bestelling via ideal. Hoe kan ik weer via ideal betalen bij wish? Graag snel reactie in Nederlands.
Met vriendelijke groet Barbara

Hans de Graaff, 10-01-2017 02:24 #127
Eerste bestellingen bij Geek gingen goed, gisteren voor 70 euro bij Wish besteld maar geen bevestiging gehad alles stond nog in het winkelwagentje. De betalingen zijn wel afgeschreven.

Als ik een mail wil sturen naar de helpdesk moet ik het ordernummer van de bevestigingsmail opgeven en die heb ik niet gehad. Weet iemand hoe te handelen?

Charlotte van Riessen, 04-01-2017 18:39 #126
Hallo,

Ik wil een baby muts bestellen via wish.com maar nu kan ik alleen kiezen uit maat 1 of 2. Wat houden deze maten in? En welke maat moet ik dan kiezen voor een baby van bijna 5 maanden?

Alvast bedankt.

Maja, 04-01-2017 13:29 #125
Hallo,

Kan iemand met een rabobank pas mij helpen?
Ik kan mijn rekening niet invoeren want dan heb ik te weinig cijfers…

Ik snap er helemaal niks meer van en als ik hun zelf mail, krijg ik niet echt goed verstaanbaar bericht terug. of iets wat helpt.

Alvast bedankt!

C., 29-12-2016 09:16 #124
Zelf op 24-12-2016 een bestelling gedaan van 53 euro. Betaald maar de bestelling is niet verwerkt en alles staat weer opnieuw in mijn winkelwagen. 3 x een bericht gestuurd via de app. Kreeg wel reactie maar dan dat ik moest kijken naar een eventuele dubbele account?

Dit heb ik niet en ik moest een screenshot van de betaling van de bank meesturen. 2 x gedaan en van 1 eindelijk een reactie dat ik mijn eigen bank moest vragen het bedrag terug te storten.

Dit kan ook niet, zij moeten het terug storten, maatja. Ik snap er helemaal niets meer van!

Javaid Iqbal, 28-12-2016 17:38 #123
26/12/2016 bestelling geplaatst en betaald met iDEAL geld is van mijn rekening afgeschreven maar producten blijven in de winkelwagen staan. Er is geen bestelgeschiedenis. Hoe krijg ik mijn geld terug?

Mvg, javaid

Rianne Bakker Achteachterkamp, 28-12-2016 13:25 #122
Gisteren bestelling geplaatst en betaald met iDEAL maar producten blijven in de winkelwagen staan. Heb al eerder besteld en geen problemen gehad.

Lars Walle, 28-12-2016 10:45 #121
Is er al een oplossing voor het probleem? Via ideal betaald, bestelling nog in winkelwagen. Neem aan dat ze dus nu niet weten van mijn bestelling. Alleen dat ze geld gestort hebben gekregen waar ze niet van weten waarvoor het is. Weet iemand waar ik contact gegevens kan vinden? Email? Of een telefoonnummer dat wel in gebruik is?

Mvd,

Lars

Margje, 22-12-2016 10:21 #120
Ik heb gisteren ook bestelling gedaan en betaald via ideal maar ook mijn bestelling blijft in winkelwagen staan.
Terwijl ik vorige week ook heb besteld en wel goed is gegaan teminste ik kreeg een mail wanneer ik het binnen krijg.

Alma Verhoef, 21-12-2016 23:39 #119
Ik heb een paar dagen geleden bestelling. Is afgeschreven in mijn bank via ideal, maar mijn bestelling blijft nog in de winkelwagen.

Jacqueline, 15-12-2016 23:45 #118
Hier het zelfde, bestelling geplaatst maar stond nergens. Nu na 13 emails nog steeds geen geld terug. Het was maar 6 euro maar krijg wel het gevoel dat ik opgelicht ben. Inderdaad beter bij ali express bestellen. Duurt wat langer maar komt altijd aan

Chris, 14-12-2016 18:14 #117
Als je verstandig bent dan verwijder je Wish, je wordt op Facebook gelokt met een aanbieding die niet bestaat, klik er maar op en de aanbieding is verwijderd, goedkoop is duurkoop, beter bestellen bij Aliexpress, deze doen wat ze zeggen en is keigoed.

Luwina, 08-12-2016 11:03 #116
Mijn bestelling bij Wish is niet naar tevredenheid. Ik wil het terug sturen maar er zit geen retourbon bij. Ik heb alleen een chinees adres op de verpakking staan. Hoe pak ik dit aan?
Vr groet Luwina. Reactie infoteur, 12-12-2016
Lukt het om contact op te nemen met de helpdesk? Dan kunnen zij je vertellen waar je het pakket heen moet sturen.

Natalie, 06-12-2016 22:14 #115
Wij hebben al meerdere dingen (apart) besteld en zien nu ineens op de credit card afrekening dat er andere bedragen afgehaald zijn, naast de bestelde producten! Dus morgen even bellen naar de card service! Ik heb wish er meteen afgeknikkerd!

Astrid van Baekel, 05-12-2016 20:43 #114
Ik kan sinds ik een nieuwe telefoon heb niet meer inloggen.

Johan, 02-12-2016 12:06 #113
Zo te zien dus niet de enige die betaald heeft en nergens iets terug kan vinden, helaas dus waarschijnlijk m'n geld(6euro) kwijt wat gelukkig niet veel is maar wel weg is.

Karin, 01-12-2016 20:13 #112
Ik kan niet betalen. Telkens komt er een melding, in uw land kan niet betaald worden met karna of zoiets.

Wilma, 28-11-2016 19:06 #111
Hallo, ik heb gisteren een bestelling gedaan en ook betaald! Mijn artikelen blijven in de winkelwagen staan en ik heb ook geen mail ontvangen. Zoek me rot naar een mail adres of tel. nr, kan nergens iets vinden…

Jacqueline, 25-11-2016 08:04 #110
Ik kan bestellen krijg ook netjes te bevestiging zowel op de app als op de mail. Maar verder kom ik mijn berichten niet in. Als ik open blijft het scherm leeg en contact opnemen met de helpdesk lukt ook niet. App al opnieuw geïnstalleerd. Wie weet wat ik nog kan doen om mijn bestellingen te kunnen blijven volgen zoals ik tot eergister gewoon kon?

Linda, 23-11-2016 12:58 #109
Paar dagen geleden voor het eerst wat besteld. Eindelijk kun je met ideal betalen! Ik heb eerst een laag bedrag van 15 euro gedaan, dan ben ik niet al te veel kwijt als het mislukt. Ik heb 4 producten besteld. En tot nu toe gaat alles goed. Netjes bevestigingsmails gehad van alle producten. Ook weer mails met dat het verwerkt is en vervolgens weer mails met dat het onderweg is. Ik kan het ook bekijken waar het zich bevindt. Wat dat betreft ben ik er tot nu toe tevreden over. Nu nog afwachten tot het binnen is en hoe dan de kwaliteit van de spullen is.

Miranda, 20-11-2016 19:52 #108
Ik wil met iDeal betalen maar snap het niet, krijg alleen creditcard door?

Lasinda, 17-11-2016 14:08 #107
Asjeblieft zeg. Een overzichtelijke klantenservice? Ik wacht nu al 2 maanden op mijn schoenen. Ik heb nota bene 2 paar schoenen besteld. Wish vraagt mij wel heb je deze ontvangen. Ik klik aan NEE, vervolgens mag ik een vraag stellen aan de helpdesk die gewoon niet van zich laat horen. Ik heb nu al 5x berichten achtergelaten. Geen 1x zijn deze beantwoord. Wish kan een voorbeeld nemen aan AliExpress. Die hebben pas echt een nette klantenservice! Ik hoef die schoenen geen eens meer, ik eis mijn geld terug. Ik mijn schoenen niet, wish mijn geld niet!

Gerard, 11-11-2016 08:54 #106
Ik lees overal dat je onder de 22 euro moet blijven, is dit met of zonder verzendkosten?

Kitty, 09-11-2016 08:35 #105
Ik heb 6 nov een rode jurk met bijpassende schoenen besteld, en betaald. Ik kan er verder niets meer over terug vinden. Houdt dat in dat ik mijn geld kwijt ben? Ik vind dit persoonlijk een beetje raar van doen. Normaal krijg je (van bedrijven) toch een mail van bestellingen die je hebt geplaatst? Wie heeft hier antwoord op? Reactie infoteur, 14-11-2016
Deze situatie is al bij meerdere mensen voor gekomen, lukt het jou wel om contact op te nemen met de klantenservice? Normaal krijg je inderdaad meteen een e-mail met een bevestiging van je bestelling.

Ingrid, 03-11-2016 11:56 #104
4x iets besteld 2 snel ontvangen en 2 moeten nog verstuurd worden komende week. Voor alles een bevestigingsmail ontvangen. (Kijk ook in je spambox). Tot nu toe tevreden.

Anoniem, 02-11-2016 15:09 #103
Ook ik heb vandaag een bestelling geplaatst. Geld is afgeschreven en ik heb geen bevestiging email gekregen hoe zit het nu? Wanneer krijg ik mijn bestelling? Of mijn geld terug? Reactie infoteur, 14-11-2016
Heb je ook in je spam box gekeken voor de bevestiging? Als je je geld terug wil, moet je contact proberen op te nemen met de klantenservice. Helaas is deze situatie al bij meerdere mensen voor gekomen.

R. N. van Damme, 02-11-2016 15:07 #102
Ik heb twee keer dezelfde artikelen besteld en dat ging over 6 LED OUTDOOR tuinlampen set die had ik begin oktober besteld en het zou tussen 26 okt en 2 nov geleverd worden door DHL. Het is inmiddels 2 nov en niks geleverd. Hoe zit dat? Anders ga ik naar het consumentenprogramma kassa of Radar.

Met vriendelijke groet, R.N.van Damme

Linda, 02-11-2016 10:39 #101
Ook ik heb gister een bestelling geplaatst. Geld is afgeschreven en spullen staan nog in het winkelwagentje. Nu heb ik gelezen dat als dat gebeurt het geld binnen een week terug wordt gestort omdat het is afgewezen door wish. Klopt dit allemaal wel?

Shanieta, 02-11-2016 08:54 #100
We zitten allemaal in het zelfde schuitje wie weet een oplossing? Help elkaar.

Diana, 02-11-2016 08:18 #99
Ik heb 28 oktober bestelling geplaatst en geld is overgemaakt maar geen bevestiging gehad en de spullen staan nog steeds in winkelwagentje en klik ik op bestelgeschiedenis staat er helemaal niets… wat moet ik nu doen? Reactie infoteur, 14-11-2016
Deze situatie komt helaas bij veel mensen voor blijkt uit de reacties op dit artikel. Een oplossing is lastig, omdat je zonder bevestiging van je bestelling helaas geen contact op schijnt te kunnen nemen met de klantenservice.

Shanieta, 02-11-2016 01:21 #98
Goede avond
Ik heb op 1 november een bestelling geplaatst rond 20:47 uur en betaald via Ideal een bedrag van 30,90 euro. Helaas tot op heden nog geen bevestiging ontvangen van deze bestelling. Maar het geld is wel van mijn rekening. Graag wil ik weten hoe nu verder.

Met vriendelijke groet

Silvia Risa, 01-11-2016 08:54 #97
Goedemorgen.
Ik heb op 29 oktober een bestelling geplaatst rond 18.36 uur en betaald via Ideal een bedrag van 26,60 euro. Helaas tot op heden nog geen bevestiging ontvangen van deze bestelling. Maar het geld is wel van mijn rekening. Graag wil ik weten hoe nu verder.

Met vriendelijke groet Silvia

M. Santos, 31-10-2016 22:25 #96
Ik heb artikelen betaald via ideal maar kom niet in mijn bestelgeschiedenis maar blijf in mijn winkelwagen zitten maar het geld is wel afgeschreven.

Davy, 29-10-2016 14:31 #95
Ik heb al heel vaak wat besteld en is ook altijd geleverd. Er is echter wel een nadeel en dat is dat het best lang duurt voor een bestel binnen is. Dit kan best andere halve maand duren.
Maar verder heb ik geen klachten.

Denise, 29-10-2016 11:13 #94
Ik had op de app twee shirtjes gekocht, hij staat echter niet bij mijn bestelgeschiedenis?

Inkie Von Liebenstein, 29-10-2016 00:02 #93
Heb bestelling geplaatst, bedrag betaald via Ideal, maar geen bevestiging ontvangen. Helpdesk kom ik niet verder mee. Heeft iemand een emailadres van Wish?

Sandra van Gessel, 28-10-2016 18:52 #92
Ik heb vanmiddag bij wish voor 62,60 sinterklaas cadeautjes besteld. Ik heb via ideal betaald maar op de site staat nergens dat ik besteld heb. Ik heb ook geen bevestiging ontvangen.  Ik ben gaan zoeken op mijn bankrekening maar heb daar in mei ook al een keer een bestelling gedaan van 6 euro. Die heb ik ook nooit ontvangen maar dit is toen in de vergetelheid geraakt. Nu ben ik 62,60 kwijt en mijn kinderen krijgen niks in de zak! Er is geen manier om met ze in contact te komen! Mijn geld kan ik niet terug boeken. Op Google begreep ik dat ik niet de enige ben die bedonderd is door wish! Wat moet ik doen? Ik ben radeloos.

Vany, 27-10-2016 08:48 #91
Pas op met wish, ik heb een bestelling geplaatst en betaald via iDEAL. Items staan nog in mijn winkelwagen en bestelgeschiedenis staat leeg. 2 keer een bericht gestuurd naar wish maar daar word niet opgereageerd.
Dus dat word fluiten naar mijn €50

Gwen, 25-10-2016 09:07 #90
Geen wish meer voor mij.
Ook wat besteld, maar geen ordernummer ontvangen en de artikelen liggen nog steeds in het mandje. Geld is echter wel afgeschreven.
Klantenservice is niet heel goed bereikbaar naast dat wordt er gevraagd om een ordernummer om mee te kunnen kijken. tja dat was gemeld. Die is er niet.

Pas op met bestellen bij wish!

Lola, 23-10-2016 16:47 #89
Is wish betrouwbaar? Ben bang dat als ik iets duurs koop het niet binnen krijg. Reactie infoteur, 31-10-2016
Gelet op alle reacties hier zou ik in ieder geval uit kijken met voor hogere bedragen bestellen bij Wish. Omdat het van zo ver moet komen en de klantenservice niet altijd bereikbaar is, loop je het risico je geld kwijt te zijn.

Mascha, 20-10-2016 14:48 #88
Hallo,

Ik had een winterjasje besteld bij wish. Ik heb hem netjes binnen gekregen alleen de maat is niet goed. Nu had ik dat aangegeven bij wish in de app maar ik moet op geldteruggave drukken. Dit heb ik maar gedaan maar wil me geld niet terug maar de juiste maat jas want ik vind de jas super leuk. Weet nu niet zo goed wat ik kan doen nu.

Madelina, 19-10-2016 19:16 #87
Hoe zit het met betalen op wish?

Alicia, 18-10-2016 15:37 #86
Ik heb drie weken geleden een bestelling gedaan bij wish, deze is niet aangekomen en heb er nooit wat over gehoord. Geld is van m'n rekening afgehouden maar ik heb geen ordernummer gekregen, en het was toch 21 euro. Ik heb wish zelf 2 x een bericht gestuurd maar geen reactie ontvangen. Heeft iemand een idee wat ik nu moet doen?

Marleen van Goor, 17-10-2016 17:48 #85
Ik heb gisterenavond een bestelling geplaatst en de betaling is ook gedaan. Is ook van onze rekening afgehouden, maar alles staat nog in de winkelwagen en staat ook niks van wat ik gisteren besteld heb bij de bestelgeschiedenis. Krijg ook steeds bericht dat ik de bestelling moet doen anders is het uitverkocht. En ik kan het geld ook niet terug storten op onze rekening. Hoe kan dit?

Wim, 16-10-2016 17:24 #84
Pas op.
Via Wish kun je leuke artikelen kopen. Meeste is echter wel troep. Wish is verder heel onbetrouwbaar. Als er een probleem is heb je geen enkele garantie. Ze verschuilen zich achter regeltjes en geven nooit echt antwoord. Jammer.
Dus: goed voor een snoertje of een stekker van 1 euro. Koop nooit dure artikelen, want je hebt geen garantie en Wish helpt je niet

Lauutje, 16-10-2016 00:11 #83
Hoi!
Ik heb 3x besteld. ben nu nog aan het wachten op mijn bestellingen.
De 3de keer had ik betaald, bleef het in mijn mandje staan maar wel van mijn rekening af… veel mail contact met wish gehad. maar dat geld ben ik gewoon kwijt omdat er gefraudeerd is. Hoop dat ik mijn 2 eerdere bestellingen netjes binnenkrijg. 3de bestelling was gelukkig (maar) €11

M., 14-10-2016 23:08 #82
Pas voor het eerst besteld bij Wish, erg blij met wat ik gekregen heb. Ook veel eerder binnen gekregen dan verwacht.

Patricia, 07-10-2016 12:25 #81
Weet iemand welk bedrijf de pakketten bezorgen die bij wish vandaan komen? Het is geen post nl. Mijn pakketten zijn onderweg maar zonder huisnummer. Ik moet dus het bedrijf hebben dat ze bezorgt want dan kan ik dat doorbellen!
Ik hoop dat iemand het weet!
Groeten Patricia Reactie infoteur, 09-10-2016
Hoi,
Mijn pakketjes van wish worden wel gebracht door PostNL, de buitenland afdeling.

M. de Boer, 07-10-2016 11:56 #80
Hallo, ik heb net 2 keer voor een bestelling betaald, dit kwam doordat mijn winkelwagen bij de eerste bestelling niet geleegd werd en overging in verwerken van de bestelling.

Harley Quinn, 06-10-2016 00:09 #79
Kun je op wish ook mensen uitnodigen of toevoegen?

Melissa, 04-10-2016 20:38 #78
Ik heb een bestelling gedaan en ook het bedrag is afgeschreven van mijn rekening, maar kon het niet terug vinden in mijn bestelgeschiedenis. Wie kan mijn hierbij helpen?

Denise, 30-09-2016 17:39 #77
Ik heb een bestelling gedaan bij wish en deze ook betaald met ideal. Ik kan hem alleen niet terug vinden bij mijn geschiedenis en ben nu bang dat ik mijn bestelling niet ontvang. Ik kan ook geen geld terug vragen omdat ik nooit een bevestigingsmail met een ordernummer heb gehad. Weet iemand wat ik kan doen?

Chantal Hertay, 30-09-2016 16:32 #76
Heb een paar schoenen besteld in maat 39 maar heb maat 41 ontvangen. Wat gebeurt er nu, kan ik ze terug sturen en de juiste maat krijgen? Reactie infoteur, 09-10-2016
Je kunt bij de bestelgeschiedenis contact opnemen en aangeven dat je de verkeerde maat hebt gekregen. Je krijgt dan de goede maat en omdat het hun fout is, hoef je de verkeerde waarschijnlijk niet terug te sturen:)

Mor, 28-09-2016 21:30 #75
Hallo, al een tijd geleden had ik wat besteld op wish, maar nu krijg ik duizenden e-mails per dag, word er een beetje gek van. Hoe kan ik dit stop zetten? Want de app heb ik niet meer en mijn inloggegevens weet ik ook niet meer. Graag hoor ik van iemand.

Melissa, 28-09-2016 10:37 #74
Hallo
hoe bekijk ik mijn verlanglijstje?

Robin, 24-09-2016 17:49 #73
Hoi,
Worden de belasting en invoer over het bedrag gerekend dat ik moet betalen of wat de waarde van het goed was voor de korting? Bv. ik heb een jas gezien van 24 euro en 9 euro verzendkosten maar bij de jas staat dat hij 597 euro was!?

Ron Hanswijk, 23-09-2016 19:58 #72
Ik wil graag betalen met ideal maar ik zie alleen paypal en creditcard. Hoe kan ik via ideal betalen?

Samantha, 23-09-2016 07:48 #71
Gisteren iets besteld en betaald, kan het alleen niet terugvinden in mijn bestelgeschiedenis, ook geen bevestiging van deze bestelling. Ik heb alleen ideal, wat moet ik nu doen?

Ricochee, 22-09-2016 22:24 #70
Ik heb meerdere malen besteld en niet alles is altijd aangekomen maar omdat ik met paypal betaal hebben ze tot nu toe gewoon netjes terug gestort. Ik zou niet met ideal of een creditcard werken op zulke sites. Sommige artikelen kan je nu eenmaal niet met paypal betalen maar alleen met een creditcard of overschrijving (ideal), dan doe ik het dus niet. Puur om mezelf te beschermen. Het zegt natuurlijk ook wat over de aanbieder van het product dat ze geen paypal aanbieden dus vandaar dat ik voor mijn eigen veiligheid kies en alleen artikelen bestel die met paypal betaald kunnen worden. Ik zou het een ieder aanraden en niet alleen bij wish maar bij al zulke sites.

Irene, 21-09-2016 15:35 #69
Ik had ook een bestelling geplaatst en betaald, maar niet terug te vinden in de bestelgeschiedenis. Via de site een bericht gedaan (geen bestelnr neegezet) netjes antwoord gekregen, kostte me daarna nog een mailtje met overschr.bewijs… Kreeg weer netjes antwoord terug… Ik moest mijn bank opdracht geven het terug te halen… Maar wat schertste mijn verbazing? Een dag later stond het bedrag op mijn rekening terug en ik was zelf nog niet eens naar de bank geweest. Paar keer excuus gehad in hun mail en heel netjes afgehandeld… Toppie!

Robin, 18-09-2016 23:08 #68

Sam, 18-09-2016 18:53 #67
Hoi

Heb ook iets besteld bij Wish maar is ook niet terug te vinden in mijn bestelgeschiedenis. Maar heb er wel voor betaald. Via de app contact opnemen lukt niet omdat het product dus niet in bestelgeschiedenis staat. Wel heb ik via Facebook en via een online formulier contact met hun opgenomen, maar krijg geen antwoord terug.

Martine, 18-09-2016 07:04 #66
Ik ben al jaren trouwe klant bij aliexpress en heb er veel dingen besteld. Altijd netjes gegaan en mijn spullen gekregen. Ik heb nu 5 x besteld bij wish en 2 ervan zijn niet terug te vinden in mijn bestelgeschiedenis. Zoals ik uit de ervaringen lees kan ik fluiten naar mijn geld. Ik schrik hier best wel van omdat ze zo duidelijk zeggen dat het betrouwbaar is en vooral omdat ik goede ervaringen heb met ali express. Ik blijf daar maar bestellen en verwijder snel de wish app. Ik ga morgen aangifte doen.

Michel Dreves, 31-08-2016 17:24 #65
Hoi

Heb ook iets besteld bij Wish maar is ook niet terug te vinden in mijn bestelgeschiedenis. Maar heb er wel voor betaald. Via de app contact op nemen lukt niet omdat het product dus niet in bestelgeschiedenis staat. Wel heb ik via Facebook en via een online formulier contact met hun opgenomen, maar krijg geen antwoord terug. Andere bestellingen die ik heb gedaan zijn wel onderweg. Heeft iemand nog andere tips om met hun in contact te komen?

Hans, 29-08-2016 23:47 #64
Hallo,

Heb op 27 augustus een artikel besteld op wish. Ik kan nergens zien dat ik het besteld heb.
Ook niet in mijn bestelgeschiedenis. Wel is er de bedrag afgeschreven van ideal op Abn amro. Ik krijg het gevoel dat ik ben opgelicht.

Mechelien, 19-08-2016 19:51 #63
Ik via de app mijn geld terug gevraagd omdat de producten niet naar wens waren. Naar welk adres stuur ik dat dan terug? Reactie infoteur, 22-08-2016
Via de klantenservice kan je vragen naar welk adres de retour moet, dan sturen zij je een adres. Soms zeggen ze ook dat je het product niet terug hoeft te sturen.

Marischka, 14-08-2016 21:26 #62
Goedendag,

Ik heb een paar weken geleden een bestelling gedaan bij wish en ik heb verschillende dingen besteld. Ik heb hiervoor nooit een bevestiging ontvangen. Zojuist kijk ik bij mij bestelgeschiedenis en nu blijkt dat hij bij alle producten de melding "de winkel kan uw bestelling niet verwerken'' aangeeft. Het geld is wel terug gestort. Maar ik snap niet waarom de bestelling niet verwerkt is.

Hebben jullie hier ervaringen mee?

Mvg Marischka Reactie infoteur, 22-08-2016
Misschien was het product niet meer beschikbaar? Als het product nog wel te verkrijgen is, dan zou ik ook niet weten welke verklaring ervoor is.

Sameyo, 13-08-2016 11:34 #61
Wat is het eorinummer en btw nummer van wish?

Leona, 06-08-2016 15:20 #60
Goedemiddag,

Mijn dochter heeft iets besteld en zou er met andere halve week zou het binnen zijn maar nog steeds niks binnen, ik las ergens dat je aangifte kan doen maar wat moet je bij de politie dan allemaal doorgeven? Ik vind het gewoon diefstal ze heeft al een mail gestuurd. Het zou fijn zijn dat ze een gewoon mail adres hebben.

Mvg Leona Reactie infoteur, 09-08-2016
Wanneer je aangifte wil doen kan de politie je vertellen welke gegevens je allemaal door moet geven.

Sally, 01-08-2016 22:05 #59
Ik heb bij wish kleren besteld maar ze nooit mogen ontvangen en ook mijn bestelling staat niet meer op de site! Ik heb wel nog bewijs van mijn iDEAL betaling. En ik kan geen contact met ze opnemen als ik geen bestellingsgeschiedenis heb?! Dus de klantenservice vind ik niet fijn want kan ze niet zo een vraag stellen.

Sandra, 01-08-2016 16:09 #58
LET OP MENSEN:
De truuk van de lage prijzen zit um in de verzendkosten. De verzendkosten die bij WISH vermeld staat geldt niet verder dan de Chinese grens. Elk pakketje wordt opnieuw van de Chinese grens naar de volgende grens berekent. Je merkt het vanzelf als je op de Creditcard kijkt. (wat bijna niemand achteraf doet). Een pakketje van € 1 met € 1 verzendkosten kan al snel oplopen tot €10 of meer. Een gewaarschuwd mens telt voor € 8 teveel. Gr. Sandra

Henny, 30-07-2016 19:34 #57
Ik heb wat leuke spullen gezien en wil graag betalen maar kan alleen met een credit kaart betalen. Die heb ik niet in bezet en wil graag via ideal betalen. Volgens zeggen kan dat maar ik krijg het niet in beeld. Kunnen jullie mij aangeven of ik wel via ideal kan betalen.
mvg Reactie infoteur, 02-08-2016
Als het goed is kan je de ideal of paypal mogelijkheid bij het afrekenen aanklikken. Zie je dat niet, dan is het misschien veranderd.

Gumus, 21-07-2016 22:30 #56
Ik bestel altijd bij wish. De bezorgtermijn klopt nooit. Meestal heb ik ze veel eerder maar langer dan 5 weken heb ik nooit hoeven te wachten. In NL brengt zelf postnl je pakketje en dat voor die verzendkosten, past het niet in de brievenbus krijg ik een kaartje dat ik het bij de Hoogvliet postnl afdeling kan ophalen. Klantenservice ook erg goed bereikbaar. Ben blij met wish!

Sabrina, 18-07-2016 11:40 #55
Hallo,
Is de wish app gratis als ik deze installeer? Reactie infoteur, 18-07-2016
Ja, de app is helemaal gratis

Nic, 17-07-2016 14:55 #54
Hi,
Ik heb een week geleden allemaal aparte dingetjes besteld bij Wish voor bij elkaar 43 euro en 18 euro verzendkosten. Het duurste is 14 euro. Nu kom ik er dus inderdaad net achter dat als je pakketje onderschept wordt bij de douane je eventueel invoerkosten moet betalen. Dit zou boven de 22 euro zijn. Maar alles wordt apart opgestuurd en komt bij verschillende winkels vandaan. Zou het dan kunnen dat ik alsnog invoerrechten zou moeten betalen?
Misschien een domme vraag, maar ik kan het nergens terugvinden. Reactie infoteur, 19-07-2016
Volgens mij als het allemaal losse pakketjes zijn, kijken ze alleen naar het bedrag per pakketje

Ellen, 07-07-2016 13:05 #53
Heb al 6 verschillende dingen besteld bij Wish. Enkele dingen te vroeg, enkele te laat, en eentje niet gehad en daar heb ik onmiddellijk mijn geld gewoon terug gekregen. Ook als je een klacht indient krijg je een beleefd antwoord in het correct Nederlands, zij contacteren de verkoper als je dat wenst. En anders krijg je je geld gewoon terug. Ik kreeg een mail dat het enkele dagen kon duren om mijn geld terug te krijgen en een uurtje later had ik al een mail van PayPal dat de terugstorting in orde was. Zeer tevreden van de site. Het mag wel niet dringend zijn. En de kwaliteit is niet top. Maar dat weet je als je dingen uit China/Taiwan gaat bestellen. Geen klachten hier.

Maik, 04-07-2016 00:25 #52
Ik wil wat gaan bestellen moet ik dit nou wel doen of niet? Zie heel veel dingen dat mensen hun geld niet terug krijgen?! En heb eens gekeken bij het betaal scherm, hij geeft aan bij mij in het Duits dat ik 5 getallen moet invullen bij mijn postcode. Maar ik woon gewoon in Nederland, dus maar 4 cijfers heb voor mijn postcode.

Als ik wel ga bestellen hoe moet ik dit dan wel doen want ik kan niet verder als ik een cijfer niet invul! Reactie infoteur, 04-07-2016
Als je de Duitse postcode moet invullen, heb je ergens het land op Duitsland staan, dit zou je moeten kunnen veranderen naar Nederland bij instellingen of bij het bestelproces. Of je zou moeten bestellen of niet is denk ik een gok, het gaat vaak goed maar de reacties van mensen hier laten zien dat het ook vaak niet goed gaat, een gok dus.

Sanna, 03-07-2016 21:33 #51
3 x iets besteld, geen bevestigingsmail niks. Geld komt na een paar dagen terug op de rekening.

Juliët, 27-06-2016 21:54 #50
Ik heb ook 3 dagen geleden een bestelling geplaatst en het bedrag is ook afgeschreven, maar ik heb geen bevestigingsmail ontvangen, dus om er zeker van te zijn heb ik een mail gestuurd of dit is doorgekomen. Ik heb hier wel antwoord op gekregen maar het helpt eigenlijk niks. Het geld kan toch niet opeens weg zijn, het moet wel ergens naar toe zijn gegaan. :( Reactie infoteur, 28-06-2016
Als het van je rekening is afgeschreven, kun je de situatie aan je bank uitleggen en zij kunnen als het goed is het geld terug halen. Wanneer je met Paypal hebt betaald ben je vaak ook beschermd tegen dit soort zaken, hiervoor kun je contact opnemen met de klantenservice van Paypal.

Clasina Peeters, 22-06-2016 18:19 #49
Ik heb van het weekend 2 bestellingen gedaan bij Wish. Ik had goede recensies van Wish gezien, alleen helaas niet deze site. Mijn bestellingen zijn afgehouden via iDeal, maar bestellingen staan nergens vermeld binnen de app en geen bevestigingsemail gekregen.
Ik heb inmiddels al meermaals met Wish contact gehad per email en zij blijven volhouden dat dit niet aan hun ligt en nooit deze problemen voorkomen, antwoorden vervolgens ook niet meer. Met de bank contact gehad, maar zij storneren niet gezien het een vrijwillige overboeking is. Dus order weg en geld weg, bijna 100 euro!

Linda, 22-06-2016 09:51 #48
Ik heb net wat besteld, betaald, het is afgeschreven, maar krijg via wish melding dat er niet betaald en niets besteld is! Waar kan ik naartoe bellen om te checken hoe t zit? Reactie infoteur, 22-06-2016
Heb je wish zelf al een bericht gestuurd en krijg je hier een reactie op? Als je geen reactie krijgt zou ik de bank bellen om het geld terug te laten storten, dit kan nog binnen een bepaald aantal uren.

Rahma, 18-06-2016 12:45 #47
Ik heb een bestelling gedaan bij wish maar mijn bestelling is nu bij de douane, ze vragen mij nu om een facturen te sturen zodat ze het kunnen leveren. Waar kan ik de facturen vinden? Reactie infoteur, 22-06-2016
Een echte factuur kan je niet vinden, wel een screenshot of iets dergelijks met de bevestiging van je bestelling en betaling.

Wilma, 15-06-2016 02:23 #46
Hoe moet dat via wish met iDeal? Waar kun je dat vinden? Reactie infoteur, 22-06-2016
Als het mogelijk is kun je dat gewoon aan het einde van je bestelling bij de betaalopties aanklikken. Toen ik bij Wish bestelde was er alleen de mogelijkheid om met creditcard of PayPal te betalen.

Demi, 13-06-2016 08:07 #45
Het is niet slim om te bestellen via iDeal, dat is bij mij laatst ook mis gegaan. Ik stuurde een mail naar ze en het bedrag is bij mij wel meteen teruggestort dus dat is wel heel fijn. Als een product niet goed is of wat dan ook krijg je je geld ook meteen terug. Maar wat ik al zei, betaal niet met iDeal, maar gewoon met PayPal.

Russel, 06-06-2016 21:09 #44
Kan je met Ideal betalen of Paypal bij wish? Reactie infoteur, 07-06-2016
Met Paypal :)

Mv, 02-06-2016 13:17 #43
Ik heb bij wish iets besteld, ik heb het wel betaald en het is afgeschreven. Het staat alleen niet bij mijn bestelgeschiedenis. Ik heb ook geen mail of bericht gehad dat mijn bestelling is gelukt. Ik heb ze een bericht gestuurd maar geen reactie. Hoelang duurt het voordat je een bericht krijgt van je bestelling?

Mvg Reactie infoteur, 03-06-2016
Meestal krijg je meteen na de bestelling een bevestiging, soms duurt het wat langer maar zeker niet meer dan een dag.

Robin, 29-05-2016 19:51 #42
Hallo,

Ik ben benieuwd of ik onverwachte invoeringskosten kan treffen die vele malen duurder zijn dan het product zelf. Dit heb ik namelijk een keer eerder gehad bij een andere webshop en dit keer zit ik daar niet op te wachten.

Met vriendelijke groet,

Robin Tania Reactie infoteur, 30-05-2016
Beste Robin,

het is in principe mogelijk dat je ineens hoge kosten moet betalen voor de invoering. Volgens is de kans wel erg klein bij producten onder de ca. 45 euro, maar bij producten die van heel ver moeten komen weet je het van tevoren nooit 100% zeker.

Maartje, 29-05-2016 10:02 #41
Ik ga voor E122.55 het schip in
Ga denk ik ook maar aangifte doen.

Bij mij reageren ze gewoon niet. Ik noem dat diefstal

Caressa, 23-05-2016 20:28 #40
Een aantal dingen besteld en dik tevreden, kleur en patroon wijkt soms iets af van t origineel maar ach voor die paar euro! Laatste bestelling zeer ontevreden! 1 bestelling was blijkbaar niet goed afgerond! Geen bevestigingsmail etc. gehad zoals voorgaande keren maar wel betaald via iDEAL! Gemaild over het voorval en dan krijg je een dom loos antwoord! Vervolgens weer terug gemaild en raad eens? Indd geen reactie meer. Nu ben ik er dus ook gelijk klaar mee! App verwijderd dikke doei! Klojo's

Voorwerp, 13-05-2016 17:08 #39
Ik heb dus ook hetzelfde probleem gehad met een niet-afgeronde bestelling en een afschrijving door ideal. Krijg ook totaal geen reactie van deze oplichters. Gelukkig ben ik "slechts" voor €6 het schip in gegaan.

Dominique, 03-05-2016 23:23 #38
Is dit het zelfde als mini en light in the box? En wat moet ik doen als het mis gaat kan ik dan aangifte doen of kunnen ze daar op reageren?

Mvg.
Dominique Reactie infoteur, 04-05-2016
Het lijkt inderdaad van het zelfde 'moeder' bedrijf te zijn. Als je echt opgelicht bent kun je aangifte doen, als er iets niet goed is gegaan met je bestelling moet je kijken bij de contactmogelijkheden van de app of website zelf.

Mariska, 03-05-2016 16:43 #37
Voor alle mensen die gedupeerd zijn bij Wish is het aan te raden om aangifte te doen bij de politie. De tip die ik gekregen heb is dat om beslist te doen. Anders gaan deze fraude praktijken gewoon door. Als niemand iets meld zal het nooit veranderen en zal de site nooit verdwijnen. Want het is toch erg dat mensen opgelicht worden, we moeten allemaal hard werken voor onze centen
Ik heb vandaag aangifte gedaan… ik hoop dat mij vele zullen volgen!

Mariska

Mariska, 02-05-2016 17:44 #36
Is er niets aan te doen? als je met lotgenoten "die ook bedonderd zijn" deze site aan te pakken? Ik heb ook wat besteld maar kon niet afronden.dus moest ik bewijs mee sturen dat ik betaald had. Ik heb ze nu 7x gemaild maar antwoordt krijg je niet. Dus geld kwijt. Het zijn dus oplichters.hier moeten we toch wat aan kunnen doen! Het zijn de gewone mensen die al niet veel te besteden hebben die ze pakken zo. Diep diep triest.

Mariska, 01-05-2016 04:16 #35
Bestelling gedaan en betaalt maar omdat ik niet bestelling afronden gedaan kreeg kunnen ze het niet vinden. Al 4x bericht gestuurd met hewijs van betaling geen reacties meer.
Dus conclusie je wordt bedonderd afzetterij.
Kijk goed uit met wat je hier besteld je bent zomaar je geld kwijt

Pukky, 29-04-2016 22:16 #34
Wish verhoogd de prijs van sommige artikelen als je er eerder bij besteld hebt
bijvoorbeeld mijn dochter kijkt voor het eerst naar een broek kost 10€ als ik deze wil bestelling 15€
een ketting heb ik besteld voor 3€ 1€ bezorging wil ik er nog een bestellen kost hij 6€ en 2€ bezorging log ik in met een ander Mail adres wel 3€ wel vreemd

Azrael, 27-04-2016 20:49 #33
Ik heb al heel wat besteld bij Wish. Voornamelijk kleine dingetjes van een paar euro per stuk. Eerst via PayPal maar kan nu ook via ideal en dat gaat nog veel sneller. Tot nu toe alles in huis. En meestal binnen 1,5 week.

Sophie, 24-04-2016 23:55 #32
Hai,

Ik heb dus een pakketje binnen dat ik was vergeten te annuleren, nu wil ik deze retourneren maar ik wil hier wel mijn geld voor terug. Hoe moet ik dit doen? Moet dat via de site of gebeurde het automatisch als ze het pakketje weer terug hebben? Reactie infoteur, 25-04-2016
In de app of op de website kan je bij je bestelling aangeven dat je het artikel wilt retourneren je geld terug wilt. Als je via paypal hebt betaald krijg je dit meteen op je tegoed gestort.

Danique, 21-04-2016 22:12 #31
Hoii! Ik heb een keer bij de site light in the box kleding besteld en toen ik het paketje wilde ophalen moest ik opeens heel veel invoerrechten betalen. Ik wil graag bij Wish.com ook wat bestellen maar ben bang dat ik dan weer zoveel invoerrechten moet betalen. Zou dat kunnen? Groetjes Reactie infoteur, 24-04-2016
Het is mogelijk dat dit bij een bestelling bij wish ook gebeurd, vanaf een wat hoger aankoopbedrag.

Sophie, 20-04-2016 09:06 #30
Mijn dochtertje heeft schoenen besteld bij Wish. Op douane in Zaventem is het pakket tegengehouden wegens namaak. De schoenen (23€) worden vernietigd en wij krijgen een boete van 250€. Ik had geen idee wat een Adidas schoen kost want ik koop nooit merknamen. Maar weet nu wel dat Wish namaak verkoopt! En dat in België de koper strafbaar is. Succes als jullie nog iets willen van Wish. I WISH I never bought!

Joanne, 09-04-2016 20:15 #29
Ik heb hetzelfde gehad met geek.betaald via ideal.geld is afgeschreven en, heb de betaling uitgeprint, [bewijs]maar bestelling afronden bleef hangen.maar het blijft in de winkelwagen staan.bank gebeld maar omdat ik het zelf heb geboekt kunnen ze het niet terugstorten.geek 3 x een mail gestuurd maar reageren niet.bestel er nooit meer, als de site blijft hangen ben je je geld kwijt

Vero, 09-04-2016 19:24 #28
Ik heb een bestelling afgerond, betaald met mijn mastercard en dan opeens"oeps er zijn artikels die in je land niet geleverd worden" en dat na dat ik al mijn gegevens heb ingetikt?!

Serah, 06-04-2016 17:23 #27
Ik heb via ideale betaald maar nooit een betaal bewijs ontvangen. De spullen staan nog steeds in mijn winkelmand en ze zeggen dat ik nog steeds moet betalen. Terwijl het via mijn internet bankieren app eraf is gehaald. Ik heb ze een mail gestuurd maar krijg geen reactie terug. Hoe kan ik dit het beste regelen? Reactie infoteur, 08-04-2016
Ik denk dat je dit het beste kunt proberen te regelen via je bank, dat zij de ongewenste afschrijving terughalen als dat mogelijk is.

Daphne, 24-03-2016 17:03 #26
Ik kan nergens checken of mijn adresgegevens wel kloppen in de wishapp. Heb namelijk al zoveel besteld en nog nooit iets ontvangen. Ik ga bijna denken dat mijn adres niet klopt. Weet iemand hoe ik mijn gegevens kan terugvinden. Bij instelling staat alleen emailadres en gebruikersnaam.

Ellen, 21-03-2016 18:03 #25
Heb vorig jaar bij Wish een leuke jurk besteld nooit gekregen. Wel mijn geld terug. Nu heb ik een lamp besteld en een sfeerlicht die heb ik beiden dus nog niet. En heb ze 21 januari al besteld ze zouden voor 4 maart er zijn. Niet dus wel heb ik een bericht achter gelaten met de vraag wanneer mijn bestelling komt. Daar wordt wel op gereageerd.

Michelle, 18-02-2016 11:16 #24
Ik heb zelf iets besteld voor 27 euro moet ik dan extra kosten betalen? Staat nergens bij dat het moet. Reactie infoteur, 18-02-2016
Je loopt het risico dat de douane je pakketje er uit haalt en dat je douane heffing moet betalen, dit weet je niet van tevoren.

Melanie, 12-02-2016 15:07 #23
Bij mij is het een keer misgegaan werd goed geholpen via de klantenservice en had binnen de beloofde dagen mijn geld weer terug op de bank. Ik kan er alleen nergens achter komen of je met ideal ook kan betalen via wish. Weet iemand dat? Of moet je echt een PayPal account hebben om dingen te kunnen bestellen via wish? Reactie infoteur, 12-02-2016
Je kan alleen met paypal betalen, of met een creditcard volgens mij

Annemijn, 05-02-2016 17:51 #22
Bestel nooit kleren op wish! Ik heb mijn geld dus NOOIT terug gekregen. Je kan wel kleine dingen bestellen zoals make-up of oorbellen ofzo, maar echt kleren moet je niet doen! Het is scheef genaaid of niet goed afgewerkt, er zitten ook vaak draadjes los. Ik heb 10.000 mailtjes gestuurd maar nooit geld terug gekregen voor mijn product! ik heb een vraag: weet iemand waar je kan reageren bij een product op wish? Onder het product staan allemaal reacties, maar hoe moet je er zelf op reageren?

Jeroen, 23-01-2016 11:08 #21
Al diverse malen bij Wish besteld en tot op heden geen enkel probleem ondervonden.
Wel is het handig om een PayPal account aan te maken en idd even letten op de waarde van je bestelling dat deze onder de 21 euro blijft anders wordt het al weer snel 13 euro bijbetalen voor afhandelingskosten van Post.nl waar jij helemaal niet om gevraagd hebt. Overigens is dit bij wel meer sites zo die producten uit China leveren.

Ingrid Verdyck, 21-01-2016 09:24 #20
Beste,
Ik heb een jas besteld en ontvangen van Wish. Nu is hij veel te klein. Ik wil hem terug sturen en ik heb al verschillende keren gevraagd om het adres voor hem terug te sturen maar ik krijg hierop geen antwoord. Kunnen jullie mij helpen, hoe ik mijn geld terug krijg en hem kan terug sturen.

Mvg,
Ingrid Reactie infoteur, 22-01-2016
Heb je op de knop geldteruggave aanvragen geklikt? Meestal krijg je het geld dan meteen terug gestort.

Wouter, 09-01-2016 09:53 #19
Is de app wish wel betrouwbaar?

Jessica Tiggelaar, 03-01-2016 11:13 #18
Wij bestellen vaak en regelmatig bij Wish en hebben niks dan goede ervaringen! Een keer hebben we een pakketje niet gehad maar we hebben ook al een paar keer ons geld terug gehad terwijl we alleen een vraag stelde ;-)

Soka, 17-12-2015 22:49 #17
Voor de mensen welke niet snappen waarom ze extra kosten krijgen, als je besteld tot 21 euro, betaal je geen btw en douane kosten.
Boven dit bedrag is de kans er, als ze het pakket onderscheppen. Dit moet vaak betaald worden aan de postbode, deze komt het dan ook afleveren, ook al past het door de brievenbus… Dus beter in 2en bestellen en niet te duur…

Evi Cauwelier, 15-12-2015 18:36 #16
Wat gebeurt er als ze leveren en je bent niet thuis? Reactie infoteur, 16-12-2015
Het zelfde als met andere pakketjes, er wordt op een later moment geleverd of de postbode geeft het pakketje af bij je buren.

Adine, 14-12-2015 07:44 #15
Nou nee. Ik had in 2014 jurkje besteld. Nog steeds niks binnen. Mijn vriend had een horloge besteld ook niet binnen. Dus ik koop echt nooit meer iets bij wish.

Sanne, 13-12-2015 08:09 #14
Wat gebeurt er met de producten waar je geld op terugkrijgt als deze niet goed zijn? Ik krijg alleen maar reactie terug dat ze het geld gaan terugstorten, maar wat ik dan vervolgens met de artikelen moet doen is me onbekend (ook al stond dit wel in de vraag die ik de helpdesk heb gestuurd.) Reactie infoteur, 13-12-2015
Soms vragen ze je om deze terug te sturen, maar soms zijn de kosten daarvan zo hoog dat je het artikel mag houden als goedmaker voor het ongemak. Ik raad aan aan om altijd nogmaals aan de helpdesk te vragen of ze verwachten dat je het artikel terugstuurt.

Remant Leo, 09-12-2015 07:27 #13
Als wish zo betrouwbaar is, waarom vind ik dan een item dat totaal niet klopt met de reeële waarde?
Het betreft hier een drone merk syma, type x5sw., FPV real time tansmission,
Richtprijs 916 euro, verkoopprijs 75 euro, korting van 91%?!
Raar! bij syma de nieuwe X5SW TE KOOP VOOR 69,99$
Even doorgeven aan de dienst economische zaken Reactie infoteur, 09-12-2015
Ik denk niet dat de echtheid of prijzen van de producten per definitie betrouwbaar is, maar vooral dat de app betrouwbaar is Un de zin van dat je producten aankomen en je niet opgelicht wordt.

Renate, 07-12-2015 11:06 #12
Ik kan met de wish app alleen met ceditard betalen, heel raar.

Roelof, 01-12-2015 15:03 #11
Moet je geld extra betalen voor de douane? Reactie infoteur, 02-12-2015
In principe niet, maar als je iets uit het buitenland besteld kan de douane het altijd onderscheppen en moet je er invoerbelasting over betalen.

Jolanda Laenen, 07-11-2015 19:03 #10
Ik heb 2 paar schoenen besteld en allebei te klein. Ook moest ik dik 22 euro bij betalen aan de douane in Eindhoven. Dit vind ik raar want ik kan daarover niets terug vinden. Graag wil ik de produkten terug sturen maar ik ben bang voor de verzendkosten. Ik doe het in ieder geval nooit meer.

Wilko, 03-11-2015 20:51 #9
Heb een horloge besteld waarvan het bandje snel kapot ging. Kreeg een slecht antwoord in bijna onleesbaar Nederlands dat duidelijk door google translate is gehaald. Erg slecht.

Linda, 23-10-2015 07:43 #8
Ik bestel geregeld bij wish, nog nooit problemen gehad. 1x een pakket niet aangekomen en toen heb ik mijn geld binnen een week teruggestort gekregen.

Nicole, 22-10-2015 20:26 #7
Ik vraag mij vooral af hoe eerlijk en fair trade de producten zijn die bij wish worden aangeboden. Hier kun je niets over terugvinden. Dat is al een slecht teken naar mijn idee.

Ria, 21-09-2015 22:25 #6
Een keer wat bestelt en de verkeerde maat gekregen. Heb drie maal gemaild en totaal geen reactie gekregen via hun klantenservice. Na een week kreeg ik het verzoek mijn aankoop te beoordelen. Dit heb ik gedaan en ook niks meer vernomen. Mijn advies: niks kopen bij wish

Chris, 09-09-2015 14:31 #5
Bijna nooit problemen met Wish/Geek. Alleen vandaag kwam een halloween kostuum voor een hond binnen, maar de lichtgevende halsband ontbrak. Eens zien hoe ze dit oplossen, anders vraag ik geld terug via paypal.

Inge, 06-09-2015 20:21 #4
De makers van wish hebben ook cute is dat ook betrouwbaar? Reactie infoteur, 07-09-2015
Cute ken ik niet, ik denk dat de betrouwbaarheid ook vooral afhangt van de winkel die het product levert en niet van wish zelf, als cute ook een samenwerking is met verschillende winkels kun je altijd de afzonderlijke webshop googlen op betrouwbaarheid.

Ria, 25-08-2015 17:18 #3
Had schoenen besteld bij Wish en ontvangen. Het was de verkeerde maat. Lezen is kennelijk moeilijk. Heb al diverse keren gereageerd bij Wish, maar buiten de automatische respons, krijg ik GEEN antwoord. Gelukkig had ik betaald via Paypal en die ga ik nu inschakelen. Weet zeker dat ik hier niks meer ga bestellen en raad het ook iedereen af.

Eke, 16-08-2015 11:26 #2
Echt een waardeloos bedrijf! Ik had een solar powerbank besteld, die werd na 4 weken pas bezorgd (was eerder beloofd). Alleen hij doet het niet. Na 2 weken in de volle zon, was ie nog niet eens 10% geladen en aan de stroom loopt ie net zo hard weer leeg als je 'm eraf haalt. Geld terug gevraagd maar dat doen ze niet; ze doen net of ze je niet begrijpen en schrijven dat je maar moet kijken bij track&trace. Dat gaat zo weken door tot je over de 30 dagen zit en dan antwoorden ze dat de termijn van terug zenden voorbij is. Lekker dan! Gewoon nooit meer iets kopen!

Anwar, 12-08-2015 23:59 #1
Is het mogelijk om na bezorging te betalen? En als ik iets wil bezorgen moet ik m'n postcode invoeren, wanneer ik dit doe vraagt hij mij om een postcode uit de UK in te voeren.
Wat moet ik hiermee? Reactie infoteur, 13-08-2015
Je kunt alleen vooraf betalen, wel krijg je vaak makkelijk je geld terug als een product niet naar tevredenheid is. Over de postcode kan ik je helaas geen antwoord geven, misschien moet je eerst een ander land selecteren, of gewoon de nederlandse postcode invullen?

Infoteur: Loes_e
Rubriek: Hobby en Overige
Subrubriek: Diversen
Reacties: 149
Schrijf mee!