InfoNu.nl > Hobby en Overige > Diversen > Wat is Baking Soda en waar kun je het kopen?

Wat is Baking Soda en waar kun je het kopen?

Wat is Baking Soda en waar kun je het kopen? Wat is Baking Soda nu eigenlijk en waar kunt u het kopen? U zult vast wel weten dat u Baking Soda kunt gebruiken tijdens het koken. Baking Soda kan echter nog op nog veel meer andere manieren worden gebruikt. Wist u dat Baking Soda effectief is bij het schoonmaken en kan bijdragen aan uw gezondheid?

Wat is Baking Soda?

Baking Soda is een kristalvormig poedersoort dat ook wel bekend staat onder de namen: zuiveringszout, maagzout en natriumwaterstof carbonaat. Dit zoutsoort komt van nature voor in gesteenten. Baking Soda kan naast het gebruik tijdens het koken nog vele andere voordelen bieden.

Baking Soda kan bijdragen aan de gezondheid / Bron: 422737 / PixabayBaking Soda kan bijdragen aan de gezondheid / Bron: 422737 / Pixabay

Toepassingen van Baking Soda

Baking Soda voor de gezondheid
Ten eerste kan Baking Soda worden gebruikt als maagzuurremmer. Wilt u Baking Soda gebruiken als maagzuurremmer? Neem dan een halve theelepel Baking Soda en laat deze oplossen in een glas water. Daarnaast kan het nuttigen van Baking Soda de misselijkheid tegengaan. Ook kan Baking Soda worden gebruikt als middel om de mond mee te spoelen. Het consumeren van Baking Soda doodt namelijk de bacteriën en leidt tot een frisse adem.

Baking Soda voor het uiterlijk
Baking Soda kan meerdere voordelen bieden op het gebied van uiterlijke verzorging. Zo kunt u bijvoorbeeld een kopje Baking Soda in uw bad strooien om een zachtere huid te krijgen. Daarnaast kan Baking Soda worden gebruikt als deodorant. Wanneer u Baking Soda onder uw armen wrijft, zullen onaangename geuren worden geneutraliseerd. Ten slotte kan Baking Soda gebruikt worden als tandpasta. Het gebruiken van Baking Soda tijdens het poetsen van uw tanden zal resulteren in wittere tanden en daarnaast zal het een slechte adem tegengaan.

Schoonmaken met Baking Soda
Baking Soda kan worden gebruikt bij bijvoorbeeld het schoonmaken van de badkamer. Het kan fungeren als een veilig en effectief schuurmiddel. Baking Soda kan worden gebruikt om bijvoorbeeld de voegen, de wasbak en de tegels schoon te maken. Wilt u schoonmaken met Baking Soda? Gebruik dan een natte spons met een scheutje Baking Soda. Daarnaast kunt u met Baking Soda gemakkelijk bloedvlekken uit kleding verwijderen. Laat de kleding met de vlekken een paar uur weken in een bak met koud water en Baking Soda en was de kleding vervolgens af. Tevens heeft Baking Soda een goede werking tegen vieze luchtjes. Het is dan ook aan te raden om Baking Soda op de bodem van uw prullenbak te strooien om onaangename geurtjes tegen te gaan. Daarnaast kunt u de vacht van uw huisdier borstelen met Baking Soda om een vieze geur tegen te gaan. Ten slotte, kunt u Baking Soda gebruiken om uw handen te wassen, heeft u bijvoorbeeld erg vieze handen na het tuinieren? Strooi dan Baking Soda op uw handen en was deze vervolgens af.

Overige toepassingen van Baking Soda
Baking Soda kan ook worden gebruikt bij het blussen van brand. Het wordt dan ook niet voor niets gebruikt als bluspoeder in brandblusapparaten. Tevens kunt u Baking Soda gebruiken om de schil van fruitstukken schoon te maken. Fruitstukken worden vaak volgespoten met bestrijdingsmiddelen. Daarnaast komt het vaker voor dat er schimmelwerende producten worden aangebracht op de schil van het fruit. U kunt een bakje met water en Baking Soda gebruiken om de schil van het fruit goed schoon te maken.

Waar kunt u baking soda kopen?

Baking Soda is verkrijgbaar bij drogisterijen zoals bijvoorbeeld de de Etos. Tevens is Baking Soda verkrijgbaar in apotheken en supermarkten.
© 2015 - 2017 Bankdrukker, het auteursrecht van dit artikel ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden.
Gerelateerde artikelen
Zelf amandelbrood of bananenbrood bakken in de ovenZelf amandelbrood of bananenbrood bakken in de ovenWil je een keer brood zelf bakken, maar dan zonder granen? Amandelbrood is erg lekker en kan gewoon zelf gemaakt worden…
Oven schoonmaken met sodaHet is goed mogelijk dat jouw oven na veelvuldig gebruik vies wordt of mogelijk minder fris gaat ruiken. Als je dergelij…
Chocolate chip cookies, origineel amerikaans recept!Iedereen kent ze inmiddels wel, de Amerikaanse chocolate chip cookies. In iedere supermarkt verkrijgbaar, maar niets is…
De 'no poo' methode: was je haar schoon zonder shampooDit is een methode die steeds meer mensen toepassen. De methode houdt in dat wij ons haar en hoofdhuid schoonwassen, maa…
Maak je eigen shampoo en andere haarverzorgingsproductenAlhoewel op veel haarverzorgingsproducten het opschrift "natuurlijk", "organisch" of "plantaardig" prijkt, is dit geen g…
Bronnen en referenties
  • http://www.gezondetips.nl/het-gezonde-effect-van-baking-soda-zuiveringszout
  • http://www.beautylab.nl/baking-soda-verrekte-handig/
  • Afbeelding bron 1: 422737 / Pixabay

Reageer op het artikel "Wat is Baking Soda en waar kun je het kopen?"

Reacties

Ilse Clinckspoor, 29-10-2015 15:13 #3
Best wel de aluminiumvrije versie kopen ;)

Ank, 26-10-2015 18:44 #2
Ik bewoon een oud huis. Er hebben zich rioollmugjes gevestigd. Ze bijten mij. Hoe kom ik hier van af?

Sigrid, 02-06-2015 18:36 #1
Kan ik ook een theelepel bakingsoda gebruiken in gekookt water om mijn neusholtes te spoelen? Reactie infoteur, 08-06-2015
Beste Sigrid,

Baking Soda kan inderdaad gebruikt worden om de neusholtes te spoelen, zie ook:

http://www.dokterdokter.nl/gezond-leven/algemeen/neus-spoelen-met-zoutoplossing-tegen-verkoudheid-en-allergie/

Infoteur: Bankdrukker
Laatste update: 18-09-2016
Gepubliceerd: 19-03-2015
Rubriek: Hobby en Overige
Subrubriek: Diversen
Reacties: 3
Schrijf mee!